تعمیر کشتی‌های فولادی ساخته شده با تکنولوژی چندین دهه قبل که عمر مفیدشان به پایان رسیده است دیگر اقتصادی نیست. بنابراین تعداد زیادی از آن‌ها به سواحل هند، پاکستان و بنگلادش فرستاده می‌شوند که در آنجا نیروی کار ارزان و تقاضا برای دستیابی به فولاد بالاست؛ مقررات حفظ محیط زیست نیز در این مناطق بسیار سهل‌انگارانه تدوین شده‌اند. همۀ این‌ها شغلی را پدید می‌آورد به نام «کشتی خردکن».
کد خبر: ۷۴۲۳۱۱
شغل شما؟ کشتی خُردکن هستم! [مجموعه عکس]

جام جم سرا: کشتی خردکن‌ها وقتی سراغ یکی از این کشتی‌ها می‌روند با چکش و وسایل جوشکاری به جان آن می‌افتند و تا زمانی که همه مواد قابل استفاده از آن را به شکل قطعات کوچک و ساده برای فروش و یا بازیافت درآورند دست از آن نمی‌کشند. کار آن‌ها بسیار دشوار است و به کارگران فعال در چنین شغلی که کودک و بزرگسال در آن فعالند، حقوق کمی پرداخت می‌شود. افزون بر این، آن‌ها با خطراتی مضر برای سلامتی، همچون بودن در معرض آزبست و فلزات سنگین، رویارو هستنند.

ر

(ترجمه: زری حسین‌زاده/عکس:آتلانتیک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
غلام.محبت
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
۰
۰
افرین.براین.زحمت.كشان.اینهمه.عكس.برای.مشاهده.ماتهیه.كردهاند
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
۰
۰
سلام
آقا دست شما درد نكنه اصلا فكرنمیكردم دررابطه با این موضوع شما چیزی بنویسید ویا عكسی بزارین
بسیار متن وعكسهای جالبی هستند شاید چون خود من تا حدودی توی این صنف هستم ذوق زده شدم اگرامكانش هست موضوع وعكس ومطالب بیشترین بزارین
درهرصورت دست گل تون درد نكنه
ممنون
من
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
۰
۰
كار خیلی سختی به نظر می رسد
بی آزار
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
۰
۰
چه كار سخت و طاقت فرسایی ولی مانند سایركارگران نباید نگرانشان بود ، چون اینها مرد هستند و وظیفه شان را انجام می دهند ولی اگر زن بودنند برای پختن ناهار هم بایستی مورد تقدیرو تشكر قرار گیرند ولی باز قادر به ادای دین نبودیم!!!
زهرا از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۴
۰
۰
جالب بود و دردناك! از توضیحات متن و عكسها معلومه با این همه تلاش و حقوق كم سلامتیشون هم درخطره!

نیازمندی ها